Problémy s autobusovými spojmi môžu cestujúci hlásiť na novej infolinke

 26.11.2021

Infolinka s telefónnym číslom 055/333 33 31 aktuálne funguje v pracovných dňoch od 8.00 hod. do 15.00 hod.

Prešovský samosprávny kraj prichádzajú s novinkou v prímestskej autobusovej doprave. Cestujúci môžu využiť služby novej infolinky, ktorej cieľom je zlepšiť fungovanie prímestskej autobusovej dopravy.

Cestujúci môžu prostredníctvom infolinky, ktorú v rámci integrovaného dopravného systému Východ zavádza Prešovský samosprávny kraj, upozorniť na nevypravené spoje, chronické meškania či predčasné odchody spojov. Kraj si od tejto novinky sľubuje ďalšie skvalitnenie služieb v prímestskej autobusovej doprave.

„Už niekoľko rokov sa intenzívne snažíme zvyšovať kvalitu verejnej dopravy, vrátane čo najpresnejšieho dodržiavania cestovných poriadkov. Zvlášť prípady, kde dochádza k chronicky sa opakujúcim meškaniam sú nepríjemné nielen pre pravidelných cestujúcich, ale aj tých občasných, ktorí s meškaním nerátajú, a tak nestihnú prísť načas na vyšetrenie k lekárovi, do práce, či do školy. Neprípustné sú tiež predčasné odchody spojov, kedy vám autobus ujde takpovediac „pred nosom" aj napriek včasnému príchodu cestujúceho na zastávku. Infolinka má zabezpečiť, aby sme sa o takýchto veciach dozvedeli a následne ich mohli v spolupráci s príslušným dopravcom riešiť," povedal predseda Prešovského samosprávneho kraja Milan Majerský.

Okrem toho môžu cestujúci prostredníctvom infolinky nahlásiť aj neprístojné správanie vodiča alebo spolucestujúcich, neprípustné hygienické podmienky v autobuse, či únik tržieb v dôsledku nevydávania cestovných lístkov. Oba samosprávne kraje, ktoré spoje prímestskej autobusovej dopravy financujú, budú tieto hlásenia spracovávať a riešiť s jednotlivými dopravcami, u ktorých došlo k pochybeniam.

Vzhľadom na charakter verejnej služby a efektivitu vynakladania verejných financií má Prešovský samosprávny kraj záujem výskyt vyššie spomínaných problémov v maximálnej miere eliminovať. K tomu im môžu dopomôcť informácie priamo od cestujúcich. 

Od 1. decembra 2021 bude k dispozícii hlasová záznamová služba, linku teda bude možné využívať 24 hodín denne a sedem dní v týždni.


Zoznam článkov