Obecné komunitné centrum Matiašovce - § 24d, Zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách)
Organizačná štruktúra Obecného komunitného centra:
Starosta obce → Odborný manažér komunitného centra → Komunitný pracovník komunitného centra → Pracovník komunitného centra
Pracovníci komunitného centra:
- Odborný manažér KC – Mgr. Miroslava Mačuteková
Cieľom práce odborného manažéra KC je organizačné, metodické a personálne riadenie v takej kvalite, aby bolo zaistené plnenie cieľov práce vo vzťahu k jeho klientom – prijímateľom sociálnej služby, odbornej činnosti a aktivity a dodržiavanie štandardov danej sociálnej služby.
- Komunitný pracovník KC – Jana Trebuňová
Odborný pracovník zodpovedá za realizáciu odborných činností a aktivít komunitného centra, ktoré sú prístupné pre celú obec, komunitu. Pomáha zvyšovať zručnosti ľudí na meistnej úrovni, podporuje a rozvíja ich osobnostné kompetencie a motiváciu k samostatnému riešeniu problémov, aktivizuje ich a posilňuje sebavedomie a zodpovednosť. Prispieva k zmierňovaniu napätí v komunite, je pripravený byť neformálnym mediátorom prípadných konfliktov. Svojou činnosťou sa snaží prispievať k sociálnemu začleňovaniu osôb sociálne vylúčených a to ako na individuálnej, tak aj na lokálnej úrovni.
- Pracovník KC – Mária Semančíková
Pracovník asistuje odbornému pracovníkovi pri výkone jeho činností pod jeho metodickým vedením.
Miesto poskytovania sociálnej služby:
Potok 441/45, 059 04 Matiašovce
Kontakty:
+421 911 890 032, komunitnecentrum@matiasovce.sk
Prevádzkové hodiny:
- Pondelok: 07:30 – 15:30 *
- Utorok: 07:30 – 15:30 *
- Streda: 07:30 – 15:30 *
- Štvrtok: 07:30 – 15:30 *
- Piatok: 07:30 – 15:30 *
* v čase od 12:00 – 12:30 – obedná prestávka
Základný rámec činností zahŕňa organizačné, metodické a personálne riadenie v takej kvalite, aby bolo zaistené plnenie cieľov práce vo vzťahu ku klientom - prijímateľom sociálnej služby, odbornej činnosti a aktivity a dodržiavanie podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby.
Ide najmä o nasledovné oblasti:
- priebežne mapovať relevantných aktérov siete krízovej intervencie na komunitnej úrovni,
- analyzovať silné a slabé miesta siete krízovej intervencie v danej lokalite,
- spolupracovať na lokálnej stratégii sieťovania,
- oslovovať aktérov siete,
- realizovať stretnutia na potrebné témy,
- podporovať vytvorenie partnerstva na účel realizácie projektov alebo programov na predchádzanie vzniku alebo zmiernenie nepriaznivých sociálnych situácii fyzických osôb alebo na riešenie týchto situácii a projekty alebo programy komunitnej práce v zmysle § 4 zákona o sociálnych službách,
- podporovať rozvoj inovatívnych a preventívnych aktivít/odborných činností a sociálnych služieb pre cieľové skupiny prostredníctvom aktívnej účasti na stretnutiach ku komunitnému plánovaniu,
- v spolupráci so zriaďovateľom nastavovať smerovanie činnosti v súlade s potrebami obce, komunity a prijímateľov sociálnych služieb a zodpovedať za plánovanie a realizáciu služieb, aktivít a činností;
- odborne riadiť a koordinovať poskytovanie služieb,
- organizačne a obsahovo zabezpečovať činnosti a aktivity,
- pripravovať a realizovať nové formy sociálnych služieb a sociálnej práce;
- vykonávať sociálnu diagnostiku klienta,
- pôsobiť v oblasti sociálneho poradenstva klientom a ich rodinným príslušníkom,
- konzultovať so špecialistami z oblasti psychológie, psychiatrie, odborného a špeciálneho lekárstva a inými špecialistami podľa potreby,
- spolupracovať pri tvorbe individuálneho rozvojového plánu klienta;
- spolupracovať s relevantnými inštitúciami pri analýze a riešení sociálnej situácie klienta,
- vytvárať a udržiavať strategické partnerstvá a korektné vzťahy s jednotlivcami, organizáciami a inštitúciami (obec, terénni sociálni pracovníci, ÚPSVR, vzdelávacie inštitúcie a mnohé ďalšie);
- ostatné činnosti podľa potrieb projektu.