Slovenská ikonaEnglish ikona

Obecné komunitné centrum

Obecné komunitné centrum Matiašovce - § 24d, Zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách)

Organizačná štruktúra Obecného komunitného centra:

Starosta obce → Odborný manažér komunitného centra → Komunitný pracovník komunitného centra → Pracovník komunitného centra

Pracovníci komunitného centra:

  • Odborný manažér KC – Mgr. Miroslava Mačuteková 

Cieľom práce odborného manažéra KC je organizačné, metodické a personálne riadenie v takej kvalite, aby bolo zaistené plnenie cieľov práce vo vzťahu k jeho klientom – prijímateľom sociálnej služby, odbornej činnosti a aktivity a dodržiavanie štandardov danej sociálnej služby.

  • Komunitný pracovník KC – Jana Trebuňová

Odborný pracovník zodpovedá za realizáciu odborných činností a aktivít komunitného centra, ktoré sú prístupné pre celú obec, komunitu. Pomáha zvyšovať zručnosti ľudí na meistnej úrovni, podporuje a rozvíja ich osobnostné kompetencie a motiváciu k samostatnému riešeniu problémov, aktivizuje ich a posilňuje sebavedomie a zodpovednosť. Prispieva k zmierňovaniu napätí v komunite, je pripravený byť neformálnym mediátorom prípadných konfliktov. Svojou činnosťou sa snaží prispievať k sociálnemu začleňovaniu osôb sociálne vylúčených a to ako na individuálnej, tak aj na lokálnej úrovni.

  • Pracovník KC – Mária Semančíková

Pracovník asistuje odbornému pracovníkovi pri výkone jeho činností pod jeho metodickým vedením.

 

Miesto poskytovania sociálnej služby:

Potok 441/45, 059 04 Matiašovce

Kontakty:

+421 911 890 032, komunitnecentrum@matiasovce.sk

Prevádzkové hodiny:

  • Pondelok:       07:30 – 15:30 *
  • Utorok:           07:30 – 15:30 *
  • Streda:            07:30 – 15:30 *
  • Štvrtok:           07:30 – 15:30 *
  • Piatok:            07:30 – 15:30 *

* v čase od 12:00 – 12:30 – obedná prestávka

Základný rámec činností zahŕňa organizačné, metodické a personálne riadenie v takej kvalite, aby bolo zaistené plnenie cieľov práce vo vzťahu ku klientom - prijímateľom sociálnej služby, odbornej činnosti a aktivity a dodržiavanie podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby.

Ide najmä o nasledovné oblasti:

  1. priebežne mapovať relevantných aktérov siete krízovej intervencie na komunitnej úrovni,
  2. analyzovať silné a slabé miesta siete krízovej intervencie v danej lokalite,
  3. spolupracovať na lokálnej stratégii sieťovania,
  4. oslovovať aktérov siete,
  5. realizovať stretnutia na potrebné témy,
  6. podporovať vytvorenie partnerstva na účel realizácie projektov alebo programov na predchádzanie vzniku alebo zmiernenie nepriaznivých sociálnych situácii fyzických osôb alebo na riešenie týchto situácii a projekty alebo programy komunitnej práce v zmysle § 4 zákona o sociálnych službách,
  7. podporovať rozvoj inovatívnych a preventívnych aktivít/odborných činností a sociálnych služieb pre cieľové skupiny prostredníctvom aktívnej účasti na stretnutiach ku komunitnému plánovaniu,
  8. v spolupráci so zriaďovateľom nastavovať smerovanie činnosti v súlade s potrebami obce, komunity a prijímateľov sociálnych služieb a zodpovedať za plánovanie a realizáciu služieb, aktivít a činností;
  9. odborne riadiť  a koordinovať poskytovanie služieb,
  10. organizačne a obsahovo zabezpečovať činnosti a aktivity,
  11. pripravovať a realizovať nové formy sociálnych služieb a sociálnej práce;
  12. vykonávať sociálnu diagnostiku klienta,
  13. pôsobiť v oblasti sociálneho poradenstva klientom a ich rodinným príslušníkom,
  14. konzultovať so špecialistami z oblasti psychológie, psychiatrie, odborného a špeciálneho lekárstva a inými špecialistami podľa potreby,
  15. spolupracovať pri tvorbe individuálneho rozvojového plánu klienta;
  16. spolupracovať s relevantnými inštitúciami pri analýze a riešení sociálnej situácie klienta,
  17. vytvárať a udržiavať strategické partnerstvá a korektné vzťahy s jednotlivcami, organizáciami a inštitúciami (obec, terénni sociálni pracovníci, ÚPSVR, vzdelávacie inštitúcie a mnohé ďalšie);
  18. ostatné činnosti podľa potrieb projektu.